CURS 2014 - 2015
JUNY:
P5:
Hem experimentat que hi ha líquids que no es barregen entre ells. Són de diferents densitats i es posen per capes, és igual l'ordre que es faci servir.
Quan s'acaba el curs tenim les caixes de ceres amb trossos petits i com que som ESCOLES VERDES i no llencem res que es pugui aprofitar, les reciclem fent-ne de noves. Les utilitzaran, al curs vinent, els alumnes que aniran a la classe dels dofins quan facin el mural del DIBUS, que és una activitat del programa ULISSES. També n'hem tingut per emportar una mostra a casa.
P4:
Hem comprovat com un terròs de sucre pot absorbir líquids. Els que hem fet servir han estat essències barrejades amb aigua (de llimona, de taronja i de vainilla). Com que sempre ens agrada provar tot el que es pot, també ens els hem menjat i ràpid perquè es desfeien.
Com que a la classe treballàvem els transports aeris, hem fet un helicòpter de paper i hem pogut comprovar com baixava girant àgilment.
P3:
Hem experimentat amb xocolates de tres colors: blanca, de llet i negre. L'hem trencat a trossos, l'hem desfet al foc, hi hem pintat en un paper i n'hem menjat. huuuum, que bona!
Amb els lots que vàrem portar de casa vàrem fer un treball previ buscant de quines maneres els podíem classificar ( color, mida, gruix, llargada...). Després vam anar a l'aula de dormir que és molt fosca i amb el llum encès vàrem comprovar que els sabéssim encendre. un cop tot a punt, es van tancar els llums i vàrem començar a experimentar la llum: color, forma, mida, ombra...
MAIG:
P5:
A la tardor vàrem anar a recollir brots d'espígol al racó de les plantes aromàtiques de l'escola; les hem guardat tot l'hivern perquè s'assequessin i a la primavera les hem utilitzat per fer colònia. Val a dir que la farem servir per ambientador o per fer massatges si ens donem un cop.
P4:
Fent voltar una centrifugadora de vegetals hem fet moure aire i hem comprovat com les gotes de pintura que havíem posat en un paper s'escampaven fent cada vegada una creació artística diferent.
P3:
Com que estem observant per tot arreu que hi ha moltes flors, hem descobert com són les roses desfent els pètals un a un.
Després de veure com es desfeia el cafè granulat en aigua, l'hem fet servir per pintar sobre un paper.
ABRIL:
P4:
Vam descobrir un niu de tórtora al llorer del pati i vam agafar interès per saber què passava amb els ous i pollets. Em complementat el treball observant nius de diferents aus i també hem vist com es pot dissoldre la closca d'un ou.
P3:
Vàrem comprovar com fent fricció entre un globus i els cabells, aquest s'electritzaven i s'aixecaven enlaire. També ho vàrem provar amb papers de confeti i quedaven agafats al globus. va ser divertit
Un dia vam anar a veure una botiga que tenien plantes amb flor, flors per fer rams, arbres fruiters petits...
Ho vàrem mirar bé i després en vàrem triar una per tenir-ne cura a l'escola. Ara que ja fa uns dies que les cuidem, s'han fet molt boniques.
P4: La Duna ens va portar unes llavors perquè les plantéssim i poder veure com germinaven i creixien.
Podeu veure el procés: fer-les germinar en cotó i aigua, plantar-les en un test amb terra i ara anar regant perquè vagin creixent.
MARÇ:
P5: En diverses sessions hem treballat diferents aspectes de l'aigua: on es troba?, per què serveix?, la necessitat de no malgastar-la, con és?, quina forma té? i per adonar-nos de que agafa la forma del recipient on es posa, hem fet el treball que ara veure en el recull de fotos:
P4: Hem comprovat com la pell del dofí el protegeix de les aigües fredes de l'oceà, quina textura té i quina olor fa. Voleu veure com?
Hem treballat els imants; hem comprovat la força que tenen i amb quins materials s'agafen
Hem fet bombolles amb aigua i sabó concentrat. Al principi no ens sortien però quan hi hem trobat la tàctica ja ens ha anat bé i hem estat molt contents.
P3: Hem començat a treballar els sentits. Un per cada sessió.
El primer de tot ha estat el tacte i hem començat per fer-nos pessigolles pel cos i després amb diversos objectes hem trobat: calor/fred, fi/rugós, suau/aspre, fort/tou...Hem començant mirant l'objecte, després reconeixent la textura ficant la mà dins un pot i finalment amb un antifaç havíem d'endevinar què havíem agafat.
olfacte: hem olorat productes coneguts: mandarina, llimona, poma, formatge, ceba i xocolata. Hem començat veient l'aliment i olorant-lo, després els teníem dins uns pots tapats amb gassa i els havíem d'identificar i per acabar els hem olorat amb els ulls tapats amb un antifaç. Ens ha agradat olorar-los però amb la ceba no ens hem posat d'acord en si feia olor o pudor. Hem entès que no tots tenim les mateixes percepcions.
vista: hem comparat la diferència de la claror de l'aula amb sol o amb llums, hem mirat objectes amb lupes, hem observat làmines amb ulleres especials per veure els dibuixos en 3 dimensions i per acabar un llibre de la lluna a les fosques. Ha estat genial!!
gust: hem posat aliments molinats coneguts dels nens en pots tipus saler. Un a un, els han anat provant per si els reconeixien i han manifestat si el gust els agradava o no. Després amb els ulls tapats han agafat un pot a l'atzar i han hagut de reconèixer el seu sabor. Ha sigut deliciós!!!
FEBRER:
P3: Hem portat objectes de casa i hem observat i comprovat les seves característiques: si poden rodolar per tot arreu com una pilota, si poden rodolar per un cantó i aguantar-se drets com un pal, si no roden i poden apilar-se. Un cop ho hem tingut clar hem après el nom de cada forma: esfera, cilindre i prisma
Hem triat un colorant per donar color a l'aigua transparent, hi hem posat sabó concentrat i després d'assegurar que sabíem bufar una palla, hem fet bombolles deixant-les caure sobre un paper fent una creació plàstica. Ens ho hem passat molt bé.
També vam descobrir com podem saber, sense pelar, si un ou es cru o es dur. El dur gira molt ràpid i força estona!!!!
Amb un fogó i una cassola vàrem escalfar aigua i vàrem comprovar què passava si omplíem una ampolla amb aigua freda i una altra amb aigua calenta i que tot seguit les buidàvem. Primer de tot, l'ampolla que havíem escalfat va començar a fer petits espetecs i vàrem observar que s'aixafava, en canvi la d'aigua freda no canviava res.
Després vàrem tornar-ho a fer i a la boca de l'ampolla hi vàrem posar un globus i vàrem adonar-nos que el globus de l'ampolla calenta s'inflava i la de la freda xuclava el globus cap endins.
Com que ens agrada molt provar coses, vàrem dissoldre sucre, farina i sal en aigua. Primer de tot, havíem de pensar què passaria i vam apuntar el que anàvem dient. Després ho vam fer i vàrem descobrir que la sal i el sucre es desfeia i no canviava el color de l'aigua; tampoc sabíem on havíem posat sucre i on sal fins que ho vàrem llepar i ja ho vam tenir claríssim!!!!
Un altre dia vàrem vàrem veure que teníem diferents aliments preparats; com sempre, primer de tot vàrem fer hipòtesis de que passaria i tot seguit ho vam experimentar. Vàrem tenir algunes sorpreses i ara ja sabem que es dissolt i què no.
GENER:
P3: Volem saber quins objectes suren a l'aigua i quins s'enfonsen. Primer de tots hem buscat els objectes que volíem experimentar, hem fet una hipòtesis del que passaria i ho hem comprovat. Per acabar hem fet un registre del que havíem predit i del que ha passat. Ho podeu veure:
Tenim unes pissarres màgiques de pa ratllat que podem dibuixar, escriure i esborrar en un "plis- plas" És molt divertit i jugant aprenem a fer grafismes.
P4: hem dedicat una sessió a recordar quins objectes suren i quin no. Hem hagut de descobrir de quin material estan fets els objectes que suren
P5: Hem fet pasta per modelar. Hem hagut de fer la proporció adequada dels ingredients perquè la pasta fos homogènia i la poguéssim remenar bé. L'hi hem donar color posant colorant i hem fet una figura. Un cop seca ens l'hem endut a casa.
NOVEMBRE:
Tots els alumnes d'infantil hem celebrat la setmana de la ciència entre els dies 17 i 21 de novembre. Aprenent ens ho hem passat bé i ho podeu veure en aquest recull de fotos:
Podeu veure una mostra de les fruites que s'han treballat:
P3:
P4:
CURS 2013 - 2014
juny:
P3:
en l'última sessió d'aquest curs hem fet bombolles amb sabó; primer de tot ens hem assegurat que tots sabéssim bufar per no tenir ensurts:
P4:
hem sortit al pati per trobar on s'enganxaven els imants i també poder comprovar la seva força que com hem vist no és proporcional a la seva mida:
hem fet un helicòpter de paper com una activitat més dins el projecte dels transports aeris:
hem deixat l'aula a les fosques i amb un fluorescent blau engegat hem buscat l'efecte especial que feia en algunes peces de la nostra roba:
P5:
hem tirat líquids en un recipient i s'han posat en capes segons la seva densitat:
hem vist com podem precipitar el color de la coca-cola i com podem simular l'erupció d'un volcà:
hem reciclat les ceres de P3, P4 i P5 que han quedat petites després de fer-les servir durant tot aquest curs. Serviran pel 2n DIBUS dels nens de la classe dels lleons del curs vinent:
hem tenyit venes amb cafè, les hem assecat al forn i després ens han servit per fer de marc a un dibuix que ja havíem fet un altre dia.. Veure que el so és el real de quan fèiem l'activitat i estem ben animats:
P3:
hem jugat amb la llum: teníem un focus i hem fet ombres:
Maig:
P3:
hem vist, olorat, tocat... pètals de rosa. Hummmm quina olor més dolça. Per acabar la sessió n'hem enganxat en un full per fer una creació plàstica
P4:
després de veure com es feien les obres (grosses o petites) segons la distància que ens posàvem del focus de llum, ens hem atrevit a passar darrera del llençol per fer la nostra coreografia:
Març:
P5:
taller de joguines amb material reutilitzat
P4:
Vàrem dissoldre productes (tots blancs) amb aigua per comprovar què passava
Vam experimentar com podíem fer desplaçar un cotxe sense tocar-lo
L'ou botador: després de deixar diferents ous (oca, ànec, gallina i gallina perica) en remull vàrem comprovar com la closca desapareixia i l'ou podia botar
P3:
Hem provat com podíem enganxar papers de confeti en els globus
Podeu veure les sessions que faltaven dels sentits de la vista i de l'oïda
febrer:
tallers de disfresses:
P3:
P4:
P5:
P5: hem congelat aigua en diferents motlles per donar-li forma
P4: Hem dedicat una sessió a retallar; amb tisores i murals hem anat retallant les imatges que ens han agradat
P4: Podreu veure com hem fet surar un ou; també hem descobert, sense trencar-lo, com podem saber si un ou és cru o dur
P3: hem començat a treballat els sentits; de moment hem experimentat amb el tacte, amb el gust i l'olfacte.
P3: vàrem experimentar amb gelatines descobrint el color, textura, olor, gust...
P3: després de treballar a l'aula les característiques de les figures en volum, vàrem jugar-hi per poder-les comprovar i vam acabar la sessió classificant els objectes tenint en compte la seva forma.
gener:
P5: Vam parlar de com podíem mesurar l'aigua i com ho diríem: balances/quilos, gerres/litres, comptagotes/gotes...Després ho vàrem experimentar i també com la podíem transvasar d'un recipient a un altre.
P5: Vam fer barreges posant diferents sòlids dins d'aigua. Havíem fet hipòtesis de què passaria: canvis de colors, es dissoldria o no...
P4: en petit grup, vàrem posar a l'aigua diferents elements amb la intenció de trobar quins suaven i quins s'enfonsaven. Fèiem previsions i després ho comprovàvem.
P3: amb aigua, sabó i colorant vam fer bombolles; vàrem triar quin colorant volíem per tenyir l'aigua. Abans de posar la palla dins l'aigua i el sabó vàrem buscar la diferència entre bufar i xuclar perquè no ens empasséssim sabó.
desembre:
Com ja tenim costum, fem els torrons que ens menjarem l'últim dia de trimestre a l'hora d'esmorzar.
Els ingredients són arròs inflat i xocolata.
Ara podreu veure com els hem preparat a les classes de P3, P4 i P5:
P5: desembre
Hem fet dibuixos amb farina sobre cartolina negre; primer de tot hem fet el dibuix amb pinzell i cola, després hi hem tirat la farina per sobre i hem fet caure la que sobrava. En el vídeo podreu veure com ho hem fet.
P4: desembre
Hem treballat la força que fa l'aire; hem hagut de pensar què passaria si deixàvem anar un globus inflat, cap on aniria, ... Ho hem comprovat un a un i podreu veure un vídeo del que hem fet.
P3: desembre
En l'última sessió del primer trimestre hem experimentat amb farina: primer hem hagut d'endevinar què és, quines qualitats té i perquè es fa servir. Tot seguit hi hem pogut jugar amb les mans i després amb diferents estris per descobrir què hi podíem fer.
Ens vàrem observar la cara amb miralls rígids i després amb uns de paper vàrem jugar a fer cares rares i divertides. Vàrem veure que s'allargaven o arrodonien segons com doblàvem el mirall. Va ser divertit.
P5: octubre - novembre
Des de que ha començat la tardor hem treballat amb aliments propis de l'estació.
P4: novembre
Hem provat de fer volar paracaigudes comprovant com anava més bé.
P3: octubre - novembre
Per treballar la motricitat fina que ens durà a que més endavant puguem dominar els estris gràfics per escriure manipulem diferents materials i aquí en podreu veure una mostra.
P4: octubre
Amb els nens de la classe dels Dofins hem treballat els fruits secs i altres que maduren a la tardor.
P3: octubre
Amb els nens de la classe dels Pollets hem manipulat i treballat sensorialment els cítrics.
CURS 2012-13
procés complert de la metamorfosi dels cucs de seda
P4 i P5:
Ens van regalar un volcà que van fer alumnes de primària i l'hem aprofitat per simular la lava que surt d'un volcà en erupció; hem fet l'efervescència amb diferents materials com podreu veure en les fotos del següent muntatge:
P5: maig i juny
Han pogut comprovar com no tots els líquids es barregen, sino que es posen per capes i això depèn de la seva densitat.
Com que ens agrada molt fer figures i construccions, cadascú n'hem fet una amb trossos de porexpan, palets i palles. Podeu veure els resultats en el proper recull de fotos:
Després d'olorar,tocar i conèixer l'espígol o lavanda hem fet colònia.
P4: maig i juny
Hem experimentat amb imants: hem buscat on se'ns enganxen i amb quina força ho fan. Els més grossos no són necessàriament els que més força tenen.
Per acabar el curs d'una manera més lúdica i aprofitant un dia de calor hem fet bombolles:
P3: maig i juny
Hem treballat amb xocolata blanca, de llet i negre. Primer l'hem observat i trencat per desfer-la al bany maria; un cop desfeta hem pintat un full amb les tres xocolates.
Hem fet una sessió sensorial amb pètals de roses de diferents colors: les hem mirat, olorat, tocat, ... i al final les hem enganxat en un full de plàstica. SE SENTIA L'AROMA DE ROSES PER TOT ARREU.
Vàrem provar com fregant un globus inflat a la bata, quan l'acostàvem al cap, els cabells se'ns aixecaven. També ho vàrem provar amb papers de confetti i ens quedaven agafats al globus. D'això se'n diu electricitat estàtica.
P4: maig
Varem poder experimentar com l'aire, que es genera al fer voltar una centrifugadora de vegetals, escampa la pintura i la fa anar cap enfora. Cada nen vàrem posar un full dins de la centrifugadora i el resultat de la pintura va ser diferent per cadascú.
P5: maig
Vàrem posar gotes de colorant dins d'aigua i dins d'oli. Vàrem quedar sorpresos del que passava; si voleu ho podeu veure en aquest recull de fotos.
P3: abril
Podreu veure com vàrem pintar un full fent servir bales. Primer de tot vàrem posar el full dins una caixa grossa, després vàrem posar 4 colors de pintura sobre el full i tot seguit hi vàrem posar les bales. Per pintar vàrem sacsejar la caixa i com que les bales rodaven, escampaven la pintura. No va quedar cap full igual. Va ser molt divertit. Ara ho podreu veure.
P3: abril
Hem treballat la llum durant dues sessions; en la primera vàrem experimentar amb lots que havíem portat de casa, vàrem observar com es veien els objectes blancs sota la claror d'un flourescent de llum blava i per acabar vàrem mirar un conte a les fosques. En la segona sessió vàrem fer un treball plàstic amb pintura fluorescent i transparència amb cel·lofana.
D'aquesta segona sessió en podeu veure un grup de fotos ja que de la primera no varen sortir bé perquè era fosc.
P4:abril
Hem treballat l'absorció de líquids en sòlids. En una primera sessió ho vam experimentar amb diferents papers absorvents i en guixos, en una altra ho vam provar amb terrossos de sucre i ho podreu veure-ho en un grups de fotos.
P5:
Quan les ceres es fan curtes les anem guardant per reciclar-les i fer-les noves. D'aquesta manera les podem reutilitzar i aprofitar-les més.
P3: 20 de març
Abans d'acabar el trimestre, han experimentat amb la LLUM (sentit de la VISTA) que és el que faltava. Primer de tot han vist com l'aula es feia fosca a mesura que tancava els porticons; després he repartit els lots i n'hem posat un dins una caixa foradada veient com s'escapava la llum pels forats semblant les estrelles del cel. A continuació han jugat amb els seus lots observant els diferents tipus de llum que feien i per acabar els he presentat un fluorescent de llum ultravioleta que destaca tot el que és de color blanc veient-se molt brillant i gairebé de to blau.
P4: 20-22 de març
Després d'anar el zoo hem començat a treballar en el projecte dels DOFINS. Hem començat fent-nos una idea de com és la seva pell i les característiques que té utilitzant uns elements que tots coneixem.
P5: 12 de març
Aquesta setmana hem fet la sessió tots junts, ha estat una activitat complementada amb el treball de matemàtiques que fem a la classe. Es tractava de buscar quina utilitat tenen els nombres. Ho hem treballat a partir de les nostres característiques que ens fan diferents: pes, alçada, talla de la roba, ...Al final hem pogut jugar a buscar maneres perquè els nombres variessin.
P4: 13 - 15 de març
En les dues sessions hem treballat les dissolucions en sòlids i un líquid. Primer hem identificat els aliments, els hem posat en pots de vidre transparents, ho hem observat sense remenar, remenant-ho i deisant-ho reposar. Hem vist que no tots els ingredients reaccionaven de la mateixa manera. Ho podeu veure en aquest recull de fotos.
P3: 12 de març
Aquesta setmana hem treballat el sentit de l'OÏDA. Primer de tot hem escoltat els sons ambientals i el silenci; despré hem escoltat sons de pots que eren iguals però sonaven diferent pels materials que tenen a l'interior. Els hem identificat i aparellat. Hem parlat per "telèfon" fet amb pots de iogurt i cordill; hem comprovat que si ens volíem sentir calia tenir el cordill ben tibat. Després amb uns platerets que fan un so molt agut hem japrès que els sons poden ser molt llarg i hem jugat aixecant les mans mentre sentíem el so.
P5: març
Com a final de tot el treball de l'absorció de líquids hem fet unes flors de paper que ens ha servit per decorar les finestrs de l'aula d'experimentació. Els de P4 ens han fet l'herba estampant les seves mans pintades de color verd.
P3: 5 de març
En la sessió d'aquesta setmana hem fet servir el sentit del GUST. Primer de tot hem vist els aliments en el seu envàs original i després els hem posat dins de pots tipus saler. Els hem anat posant al palmell de la mà i els hem tastat. Un cop els hem reconegut i explicat el gust que tenien ho hem tornat a provar però amb els ulls tapats per si els podíem identificar. No cal dir que ens ho hem passat molt bé i les nostres cares ho expressen.
P5: febrer
Durant dues sessions els Lleons hem fet una creació plàstica fent el marc amb benes impregnades de cafè amb un dibuix al mig fet amb guixos tenyits amb colorants. El treball de tot plegat ha estat veure com hi ha materials que absorbeixen líquids i si aquests són acolorits, els tenyeixen.
P3: 26 de febrer
En la sessió d'aquesta setmana hem fet servir l'OLFACTE; primer hem olorat aliments coneguts del natural, després els hem tallat i posat dins de pots tapats amb gasses perquè sortís l'olor i poder-los olorar de nou. Per acabar ens hem tapat els ulls i hem agafat pots a l'atzar per identificar les olors treballades.
P4: febrer
Durant dues sessions els dofins han estat experimentant amb diferents objectes per comprovar quins materials suren a l'aigua i quins no. Primer de tot han fet hipòtesi del que passaria; després ho han provat i han tret les seves conclusions. També han treballat la densitat de l'aigua posant-hi un ou cru i un de dur; primer l'aigua era sola però anant-hi afegint sal han comprovat que l'ou sura.
També han après la manera de diferenciar un ou cru d'un de dur (sense pelar). EL DUR GIRA COM UNA BALDUFA.
P3: 19 de febrer
Després de les divertides activitats derivades del carnaval hem tornat a les sessions d'experimentació dels dimarts.
Durant unes setmanes les dedicarem als SENTITS.
Hem començat pel TACTE i hem diferenciat les coses toves, fortes, suaus, aspres, fredes, tèbies...Per interioritzar-ho millor, també ho hem tocat amb els ulls tapats.
P3: febrer
Amb palles hem bufat a la mà per comprovar que sabiem treure l'aire; després em bufat dins un got d'aigua neta, més endavant hi hem posat sabó per poder fer moltes bombolles; com que se'ns escapaven del got hi hem afegit colorant i les hem deixat caure sobre un full de plàstica. Podreu veure com ens ho hem passat de bé.
P5: febrer
Hem diferenciat líquids i sòlids; hem buscat quantes combinacions podíem fer si els ajuntàvem de 2 en 2; ho hem fet i hem observat què passava, sense tocar res; ho hem barrejat i hem buscat quins canvis s'havien produït. Ens hem adonat que l'oli sempre queda per sobre de l'aigua i que el cafè no es disolt en l'oli.
P4: febrer
Hem posat color a guixos blancs sucant-los amb aigua tenyida amb colorants alimentaris. Amb l'aigua de colors que ha quedat hem fet una creació plàstica.
P5: gener
Hem fet l'activitat de buscar quins materials absorvien millor l'aigua que anàvem tirant, a propòsit, a les taules. Ho hem provat amb roba, baietes, paper, esponges, fregalls i serradures.
En la propera sessió hem observat que passa si posem guixos dins l'aigua i hi hem posat colorants per veure-ho millor.
Hem acabat fent un treball plàstic amb els guixos tenyits per nosaltres.
P3: gener
Amb els objectes que hem portat de casa hem fet una sessió com a cloenda del treball que s'ha anat fent a classe per reconèixer les figures geomètriques. Hem treballat les seves característiques per diferenciar-les unes de les altres i aprendre els seus noms.
P4: gener
Hem estat treballant la força de l'aigua i ho hem comprovat amb una barca que es desplaça quan l'empeny l'aigua que surt d'una palla. Els nens han vist que la barca es desplaça en sentit contrari d'un surt l'aigua. Abans de posar-la a l'aigua per fer-la moure havíen de dir cap on volien que anés i es fixaven en la posició de la palla per encarar-la adequadament.
P3: gener
Hem pogut passar una bona estona manipulant aliments; amb diferents estris hem pogut fer el que se'ns ha acudit sempre seguint unes normes: no tirar-ho al terra i si queia calia recollir-ho.
Quan s'acabava l'estona hem destriar cada tipus d'aliment per posar-los a les safates on les havíem trobat. O sigui que hem acabat fent un treball de descriminació i classificació.
P5: gener
Hem fet l'activitat de fer desplaçar un cotxe amb la força que fa l'aire quan es desinfla un globus.
Per començar hem tingut feina per trobar la manera d'inflar el globus posat al cotxe i poder controlar al mateix temps que no es desinflés abans de deixar anar el cotxe.
Hem après que el cotxe es mou en sentit contrari d'on va l'aire.
P4: desembre
Després de veure-ho al laboratori en motiu de la setmana de la ciència, han pogut experimentar (un a un) com un globus es desplaça per la força de l'aire quan es desinfla:
P5: desembre
Després de la visita a l'obrador del Méskpa i veure com feien la massa per fer el pa, ens hem atrevit a fer-ne nosaltres però amb molta sal perquè se'ns guardi un cop sigui seca i amb colorant perquè sigui més bonic.
P4: desembre
Un dia els DOFINS vàrem provar de fer baixar paracaigudes fets amb diferents materials i ens vàrem adonar que els que eren de plàstic baixaven més a poc a poc. Després de pensar i pensar, entre tots vàrem deduïr que era perquè l'aire l'aguantava més ja que no es podia escapar.
En vàrem fer un per cada un i un dia tots plegats els vàrem fer baixar des del pis de dalt. Ara veureu unes quantes fotos.
P3: desembre
Tots junts, a la nostra classe, hem pogut experimentar amb gelatines: ens ha servit per repassar els colors, trobar la textura, la temperatura, com es barregen, el gust i un munt de sensacions. Ens ho hem passat bé.
P5: octubre - novembre
Tot seguit veureu una col·lecció de fotos que s'han fet durant el temps que hem treballat elements de la tardor. No n'hi ha de quan vàrem fer les fiques i els moniatos perquè no va anar bé de fer-ne.
P3: novembre
Podreu veure als nens i nenes de la classe dels pollets com s'han posat remenant farina. No cal dir que s'ho han passat molt bé i que han estat molt concentrat i tranquils tota l'estona.
P4: octubre - novembre
Durant unes quantes setmanes hem dedicat les sessions d'experimentació per conèixer a fons els fruits secs.
P5: novembre
Entre tots els elements de la tardor que han portat els alumnes, hi teníem una carbassa que després d'observar-la i manipular-la, l'hem cuita i n'hem fet flam.
P3: novembre
Des de principi de curs fins ara, cada setmana hem anat coneixent sensorialment diferents fruites; en aquesta presentació de fotos veure una mica el que hem fet.
P4: octubre:
Un dia vàrem anar passejant fins després del pont de Malianta per veure si vèiem flors. Podreu veure com ens va anar.
P3: octubre:
En la primera sessió d'experimentació els nens i nenes varen manipular diferents objectes; es va començar a veure la seva capacitat de trobar diferents maneres de posar les peces per fer diferents composicions.
P5: octubre:
En una de les primeres sessions d'experimentació d'aquest curs els nens varen inflar globus i havien de trobar diferents maneres de desinflar-los. Van descobrir que podien xiular, voleiar i/o explotar.
L'última sessió d'experimentació a P4, la vàrem fer tots junts a l'aula. Es tractava de provar d'inflar globus ficats dins d'ampolles d'aigua. Hi havia ampolles senceres i ampolles tallades, sense cul. Un cop es varen adonar que els que no els podien inflar eren els que tenien l'ampolla sencera, vàrem començar a fer-los pensar de perquè passava i després de que diguessin algunes idees un va dir: és que no pot sortir l'aire de dins l'ampolla! i ho va encertar. Després tots varen anar provant les diferents ampolles.
Els nens i nenes de la classe dels Lleons vam fer gelats de pal amb llet i xocolata. Si teniu ganes de fer-ne a casa per cada litre de llet hi vam possar 8 cullerades grosses de nesquik.
Amb els nens i nenes de la classe dels Pollets hem trebalat sensorialment les roses; les hem vist senceres, les hem desfullat, pètal a pètal i hem trobat un munt de sensacions: fines, primes, suaus, toves, humides, fan olor, ...; després les hem encolat en un full, les hem deixat assecar i hem tingut una cració plàstica ben perfumada.
Amb els nens i nenes de la classe dels Lleons hem treballat textures; hem fet servir escaiola i hem hagut de barrejar-la amb aigua fins que ha quedat una pasta amb una textura que anés bé d'utilitzar-la amb pinzell. Hem trobat que amb una proporció de 3 parts d'escaiola i 2 d'aigua la pasta queda bé. Amb el pinzell l'hem escampat sobre un full però no hem pogut badar perquè la pasta s'asseca ràpid; un cop ha estat tota escampada hi hem fet un dibuix passant-hi palets amb cotó a els puntes. En la propera sessió ho hem pintat i envernissat. Han sortit unes creacions ben boniques.
LA LLUM: amb els nens i nenes de les classes dels Pollets i dels Dofins, cadascú al seu nivell, hem parlat de la llum natural del sol, de la llum elèctrica, dels lots, de les espelmes i després ho hem experimentat. Hem vist que podíem tancar la llum dins de caixes però que s'escapava per qualsevol forat que hi fessim. Hem jugat a fer ombres: petites, grosses, moure-les amunt i avall...
Amb els Dofins també hem comprovat com les espelmes necessiten aire per mantenir-se enceses.
Ara podreu veure una presentació de foto però no es veu massa bé perquè ho fèiem a les fosques.
Els DOFINS han experimentat amb imants. Han comprovat que tenen diferents forces i que poden enganxar-hi els objectes que són de ferro. El paper, plàstic, vidre i fusta no s'atrau amb l'iman tot i que s'han adonat que un paper posat entre dos imants si que s'aguanta.
Els POLLETS hem vist com la xocolata canvia de textura si l'escalfem.
Amb l'arribada de la primavera els animals es fan més presents i la curiositat ens motiva per observar-ho tot de més aprop:
Els LLEONS hem fet bombolles de sabó; primer no en sortien perquè bufàvem massa fort però quan hem sabut controlar la manera de bufar fluixet ja ens han sortit fàcilment i ens ho hem passat
Els LLEONS hem fet una massa per modelar; després de jugar-hi una estona li hem donat forma i l'hem deixat assecar. És bastant fràgil i algunes figures s'han trencat.
Els DOFINS hem plantat llavors en torratxes; les anirem regant per poder veure com neixen i creixen.
JA HA ARRIBAT LA PRIMAVERA, PER AIXÒ ELS POLLETS HEM EXPERIMENTAT AMB LA TERRA:
ELS POLLETS DE P3 HEM EXPERIMENTAT AMB ELS SENTITS
ELS DOFINS HEM EXPERIMENTAT AMB ELS SENTITS: hem tocat, mirat, escoltat, olorat i tastat.
ELS DE LA CLASSE DELS POLLETS HEM FET BOMBOLLES: Primer de tot hem triat de quin color volíem l'aigua barrejant-hi gelaltina del color escollit. Després amb unes gotes de sabó concentrat i una palla només hem hagut de bufar per omplir-ho tot de bombolles. Ho voleu veure?:
UN ALTRE DIA HEM EXPERIMENTAT AMB LA FARINA: hem fet servir diferents estris per provar què hi podiem fer: remenar, apilotar, colar, aplastar....
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada