Ves al contingut principal

Experiments 17-18

Curs 2017-2018


En aquesta pàgina s'hi anirà posant una mostra de les activitats d'experimentació que es faran al llarg del curs.  El primer que veureu és l'últim que s'hi haurà afegit.

Cada classe té la lletra d'un color per distingir-se millor.

P3:
Per anar agafant força i agilitat a les mans i dits hem obert i tancat cremalleres, hem jugat amb taps de diferents mides i hem explotat plàstic de bombolles.





P4:
Amb les taules de llum hem descobert nous colors sobreposant gomets de figures translúcides.
També hem comprovat la transparència fent un dibuix amb cola que després hem tapat posant-hi sucre, sal o farina.  Ho hem pogut triar.





P5:
Hem treballat un altre fruit que madura en aquesta època.  Ningú el coneixia i el seu nom ens ha fet riure i crec que el recordarem (caqui).
A força nens ens ha agradat tot i que d'entrada ha costat que ens atrevíssim a provar-lo.
L'hem dibuixat al quadern dels fruits de tardor.





SETMANA DE LA CIÈNCIA
del 13 al 17 de novembre

"M'ho van explicar i ho vaig oblidar, ho vaig veure i ho vaig comprendre, ho volia fer i ho vaig aprendre." CONFUCIO

Durant aquest setmana modifiquem l'horari per fer al màxim d'experiments. En alguns només són espectadors per evitat perills però si que fan prediccions del que pot passar i estan molt motivats perquè els resultats acostumen a ser sorprenents.

Efectes de la pressió de l'aire:  el foc consumeix l'aire que hi ha dins l'ampolla i l'aire exterior empeny l'ou cap a dins.









 


Missatge secret:  s'escriu amb suc de llimona, no es veu cap grafisme i donant-li calor, el suc agafa un color marró.




Difusió de la llet: el sabó de rentar plats disminueix la tensió superficial de la llet, que degut al greix que conté, impedeix que el colorant es dissolgui.







Descomposició del color negre: amb retoladors d'aigua es pot comprovar com el color negre tenyeix l'aigua i al paper s'hi veuen altres colors.  La tinta dels retoladors permanents no es dilueix.







Capilaritat: Descobrir com es pot transvasar líquid d’un envàs a un altre sense tocar-lo i que surten colors nous. 





Un globus que s'infla sense aire: Descobreixen com es pot inflar un globus sense bufar gràcies a la reacció de neutralització entre el bicarbonat de sodi i el vinagre.




Transparència i opacitat a la taula de llum: Jugant amb peces de circuits de bales poden comprovar que hi ha cossos que deixen passar la claror.  També veuen que s'obtenen nous colors per superposició.





Canó de gas: Comprovar com la barreja de dos elements fa una reacció formant un gas potent que la seva pressió creix i fa com una explosió.




P5:
Hem conegut la magrana observant-la bé per fora i per dins.  L'hem desgranat, n'hem menjat i hem jugat amb les granes per treure'n el suc.








P4:
Hem conegut les avellanes que hem trobat dins una closca forta trencant-la amb diferents eines.





Hem descobert que les ametlles estan tancades dins una closca molt forta que es diu ametlló. 




P3:
La setmana que hem treballat el color verd, hem pogut experimentar amb el kiwi per coneixe'l més bé.  Hem descobert les seves qualitats sensorials.





P5:
Avui ens ha vingut a veure la ballaruga, la tortuga que coneixem des de que anàvem a P3.  Hem estat molt contents perquè ja no pot estar a l'aula ja que s'ha fet massa gran i sovint la demanem.





Com que ja hem entrat a la tardor, coneixerem unes fruites no massa conegudes i que són pròpies d'aquesta estació.

Hem començat pel codony buscant totes les característiques sensorials.






Hem estrenat amb entusiasme les taules de llum, hem jugat a buscar nous colors sobreposant figures i per acabar hem fet composicions artístiques demostrant un bon nivell creatiu.





Hem dit què recordàvem del raïm que ja havíem treballat el curs passat i hem gaudit de tornar-ne a tenir per buscar-hi més característiques.




P4:

Hem estrenat les taules de llum fent composicions amb les peces de colors.  Hem sigut ben creatius!!






Hem portat elements de la tardor i els hem classificant mentre explicàvem què era i on ho havíem trobat.  Els tenim exposats a l'aula d'experiments.





Hem buscat característiques del raïm fent servir tots els sentits.





AIRE: Hem buscat com fer vent movent l'aire amb diferents materials.


Amb esponges hem simulat els pulmons que s'omplen i es buiden d'aire quan respirem.




P3:
Amb el treball del color groc, hem buscat les característiques de la llimona i hem acabat fent llimonada.  Que bona!!!






Sobre les taules de llum, jugar amb agulles té un encant especial.



Experimentant el raïm, fruita que arriba a la tardor.





Manipulació lliure de peces de diferents formes i colors per estimular la creativitat i cooperació.




Manipulació de pedres i petxines naturals per recordar vivències de l'estiu.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Curs 2017-18

Benvinguts i benvingudes, 
De nou iniciem un nou curs amb empenta i il·lusió. Tenim per endavant un any ple d'expectatives i nous reptes per compartir junts. 

De ben segur que serà un any que ens portarà moltes experiències, vivències , emocions...

En aquesta pàgina podreu seguir les activitats que fem conjuntament tota l'etapa d' Educació Infantil. 
"Explica-m’ho i ho oblido, ensenya-m’ho i ho recordo, involucra-m’hi i ho aprenc."Benjamin Franklin

SETMANA DE LA CIÈNCIA 
La setmana del 13 al 17 de novembre, hem celebrat la setmana de la ciència i ens hem convertit en petits científics tot fent diferents experiments.
La ciència ens ajuda a entendre aspectes del nostre entorn més proper de manera visual i manipulativa. 
Com a cloenda de la setmana hem fet crispetes tots junts. Ens han quedat boníssimes. 





SORTIDA A BAJALOU El divendres 10 de novembre, els Esquirols i els Pollets hem anat a Bajalou a collir fulles. Les hem trepitjat i hem jugat amb elles. També hem jugat i man…

CURS 2016-17

Ara que ja portem unes setmanes de curs, tot l'equip d'Educació Infantil us volem donar la benvinguda a totes les famílies.  
De nou iniciem un nou curs amb molta empenta i il.lusió. Tenim per endavant un any ple d'expectatives i nous reptes per compartir junts. 
En aquesta pàgina podreu trobar totes les activitats que fem conjuntament tota l'etapa d'Educació Infantil. 


SETMANA DE LA CIÈNCIA 14 al 18 de novembre
Com ja anem fent any rera any, acabem la setmana fent crispetes; hem vist com els grans grocs del blat de moro exploten, s'obren, es tornen grossos i de color blancs. Després, afegint-hi una mica de sal amb unes i sucre en les altres, ens les mengem.  Que bones que són!!!
Aquí deixem una mostra de l'activitat:














HEM ANAT A COLLIR FULLES A MANLLEU!
Aquest dijous 10 de novembre, els Esquirols i els Pollets vam anar a collir fulles a Manlleu. Les vam trepitjar, vam córrer, vam jugar amb elles i vam gaudir dels colors i de la llum del paisatge tardonec.També vam …