Passa al contingut principal

Experiments 17-18





CURS 2017-18
En aquesta pàgina s'hi anirà posant una mostra de les activitats d'experimentació que es faran al llarg del curs.  El primer que veureu és l'últim que s'hi haurà afegit.
Cada classe té la lletra d'un color per distingir-se millor. 
P5:
Hem descobert com es pot apagar un foc després de saber que cal anar sempre protegits i estar sempre al costat d'un adult. També hem après que el foc crema mentre té aire per consumir.















P4:
Hem experimentat com és la pell del dofí: suau, freda, humida, tova, fa olor i protegeix del fred.









P5:
Després de fer prediccions de quin líquid es mouria més ràpid ho hem comprovat i el resultat no ha estat igual per tots. Hem deduït que ha influït la quantitat de líquid que hi hem posat.










P4:
Amb diferents tipus d'imants hem experimentat en quins materials s'atrauen.  Per sorpresa hem descobert que no tots els metalls actuen igual.












P5:
L'eruga Duna que ens acompanya des de P3 i que ens deixarà a final de curs, ens va donar el material per fer i decorar una casa per un cuc de seda que està a punt de transformar-se en crisàlide i convertir-se després en papallona. Nosaltres,el curs vinent, també "volarem" cap a les aules de primària per començar una nova etapa.










P3:
Hem experimentat amb roses per trobar les seves qualitats sensorials i veure quines parts tenen. Per acabar hem enganxat els pètals en un full. 










P4:
Utilitzant tubs transparents, embuts i pols d'aliments hem descobert la millor manera de traspassar la pols d'un cap de tub a l'altre.







Fem creacions plàstiques dibuixant amb cola blanca i donant color al dibuix amb pols de guixos ratllats anteriorment.






P5:

Hem començat a treballar el tema del foc observant que la falta d'aire fa que una flama s'apagui abans que una altra.







P3:
Des de fa dies estem observant cucs de seda: quan van néixer, com mengen i creixen fins que ja els podem agafar amb molta cura per no fer-els-hi mal.












Posant diferents objectes dins l'aigua hem comprovat quins suren i quins no; hem deduit quins materials són els que suren.










Hem vist, jugat i experimentat amb diferents tipus de balances. 




P4:
Hem comprovat com el vinagre desfà la calç de la closca de l'ou; aquest es torna permeable i absorbeix el vinagre fent que augmenti de pes i de volum.









P5:
Hem donat forma a l'aigua posant aigua acolorida en motlles de diferents formes; en una altra sessió hem fet servir els glaçons per crear un fons d'aigua en un full.










Quan tenim trossos petits de ceres, els guardem i un cop classificats en motlles els posem dins el forn calent per donar-els-hi un nou ús.























P3:
Amb pintura i bales hem fet unes creacions plàstiques ben originals.









P4:
Hem comprovat com la força de l'aire pot escampar pintura utilitzant una centrifugadora de vegetals.






P5: 
Amb lots hem descobert que el punt de llum es fa més gran a mesura que allunyem el lot i que la intensitat de claror s'afluixa.





P4:
Hem comprovat que hi ha sòlids que es dissolen i altres que no

















P3:

Han vist com els guixos blancs absorbeixen l'aigua acolorada i es tornen de color
















P4:
Hem aconseguit fer surar un ou dissolent sal amb aigua i també amb sucre però ha calgut posar-n'hi el doble.








P3:
Electricitat estàtica: s'aconsegueix fregant un globus amb els cabells o amb roba; hem vist com paperets de confeti s'enganxen al globus i com aquest fa aixecar els cabells.





P5:
Comprovem pesos i mesurem llargades: amb diferents elements de mesura hem pogut pesar i mesurar el que hem volgut.











P4:
Estats de l'aigua: Hem diferenciat l'aigua líquida de la sòlida i del vapor.









P3:
Rampes: Hem descobert que la pendent de la rampa i la forma dels objectes fa que baixin  ràpid, a poc a poc o que no es moguin.





P5:
Densitat dels líquids: hem comprovat que posant els mateixos líquids, un sobre l'altre, en diferents combinacions queden en capes i en el mateix ordre.  Hem entès que passa perquè els més densos pesen més i baixen. 








Capilaritat de l'api: Hem observat com puja l'aigua per la tija de l'api.  El color que més bé es veu és el blau.








P3:
gust:dolç, salat, àcid o amargant?







P5:
Quina mandarina surarà? la pelada o la sencera?





P3:
Amb les taules de llum hem jugat lliurement amb gotets de colors transparents, palles, peces de colors i petits dinosaures que després hem enganxat en un full.









P4:
Amb les taules de llum hem jugat lliurement i després ens hem concentrat per fer càlcul amb gotets de colors i peces petites.







P3:
olfacte:








P4:
Hem dissolt 4 elements blancs amb aigua per comprovar què passava.  








P5: 
Amb cola, sal i aigua tenyida amb retoladors fluorescents hem fet un mural cooperatiu.








P4:
Hem creat una massa barrejant sal, farina i pintura per fer dibuixos amb relleu. Els colors que no teníem els hem fet barrejant els tres colors primaris.















P3:

oïda:




                                                                      

vista:






tacte:







Vàrem observar els colors de les gelatines en pols, les vàrem olorar i comprovar el canvi de color al posar-les en aigua. Tot seguit les vàrem elaborar i al cap de 4 dies ens les vam menjar.  Vàrem comprovar com havien passat de l'estat líquid al sòlid.












P4:
Després de triar diferents objectes, hem fet hipòtesis de quins surarien i quins no. Tot seguit ho hem comprovat hi n'hem tret conclusions.







Hem fet una barca per veure com es desplaça amb la força que fa l'aigua quan surt per una palla.










P5:
Mesurant amb precisió farina, sal, aigua i colorant hem fet una massa que hem pogut modelar com si fos plastilina.  Després de jugar-hi una estona hem fet una figura que deixem eixugar.









P3:
Amb les taules de llum hem jugat amb unes boles petites de gelatina.  Hi hem trobat moltes qualitats: color, forma, grandària, tacte, textura, temperatura, transparència, ...
Després amb aigua de colors fluorescents hem dibuixat sobre un full.









P4:
Hem comprovat com es desplaça un globus amb la força de l'aire quan es desinfla.








P3:
Hem experimentat les característiques sensorials de la farina i hem jugat a passar-la d'un lloc a l'altre amb diferents estris.
P5:
Hem observat diferents carbasses per fora i per dins i amb polpa cuita, llet, sucre i espessidor hem fet flams.
P4:
Hem trobat la manera de fer moure un cotxe sense empenyer
Hem preparat un paracaigudes amb plàstic, llana i ninot de cartró.  Hem observat com baixava des d'una alçada considerable.
P3:
Per anar agafant força i agilitat a les mans i dits hem obert i tancat cremalleres, hem jugat amb taps de diferents mides i hem explotat plàstic de bombolles.
P4:
Amb les taules de llum hem descobert nous colors sobreposant gomets de figures translúcides.
També hem comprovat la transparència fent un dibuix amb cola que després hem tapat posant-hi sucre, sal o farina.  Ho hem pogut triar.

P5:
Hem treballat un altre fruit que madura en aquesta època.  Ningú el coneixia i el seu nom ens ha fet riure i crec que el recordarem (caqui).
A força nens ens ha agradat, tot i que d'entrada ha costat que ens atrevíssim a provar-lo.
L'hem dibuixat al quadern dels fruits de tardor.



SETMANA DE LA CIÈNCIA
del 13 al 17 de novembre

"M'ho van explicar i ho vaig oblidar, ho vaig veure i ho vaig comprendre, ho volia fer i ho vaig aprendre." CONFUCIO

Durant aquest setmana modifiquem l'horari per fer al màxim d'experiments. En alguns només són espectadors per evitat perills però si que fan prediccions del que pot passar i estan molt motivats perquè els resultats acostumen a ser sorprenents.

Efectes de la pressió de l'aire:  el foc consumeix l'aire que hi ha dins l'ampolla i l'aire exterior empeny l'ou cap a dins.
Missatge secret:  s'escriu amb suc de llimona, no es veu cap grafisme i donant-li calor, el suc agafa un color marró.
Difusió de la llet: el sabó de rentar plats disminueix la tensió superficial de la llet, que degut al greix que conté, impedeix que el colorant es dissolgui.
Descomposició del color negre: amb retoladors d'aigua es pot comprovar com el color negre tenyeix l'aigua i al paper s'hi veuen altres colors.  La tinta dels retoladors permanents no es dilueix.
Capilaritat: Descobrir com es pot transvasar líquid d’un envàs a un altre sense tocar-lo i que surten colors nous. 
Un globus que s'infla sense aire: Descobreixen com es pot inflar un globus sense bufar gràcies a la reacció de neutralització entre el bicarbonat de sodi i el vinagre.
Transparència i opacitat a la taula de llum: Jugant amb peces de circuits de bales poden comprovar que hi ha cossos que deixen passar la claror.  També veuen que s'obtenen nous colors per superposició.
Canó de gas: Comprovar com la barreja de dos elements fa una reacció formant un gas potent que la seva pressió creix i fa com una explosió.
P5:
Hem conegut la magrana observant-la bé per fora i per dins.  L'hem desgranat, n'hem menjat i hem jugat amb les granes per treure'n el suc.
P4:
Hem conegut les avellanes que hem trobat dins una closca forta trencant-la amb diferents eines.
Hem descobert que les ametlles estan tancades dins una closca molt forta que es diu ametlló. 
P3:
La setmana que hem treballat el color verd, hem pogut experimentar amb el kiwi per coneixe'l més bé.  Hem descobert les seves qualitats sensorials.
P5:
Avui ens ha vingut a veure la ballaruga, la tortuga que coneixem des de que anàvem a P3.  Hem estat molt contents perquè ja no pot estar a l'aula ja que s'ha fet massa gran i sovint la demanem.
Com que ja hem entrat a la tardor, coneixerem unes fruites no massa conegudes i que són pròpies d'aquesta estació.
Hem començat pel codony buscant totes les característiques sensorials.
Hem estrenat amb entusiasme les taules de llum, hem jugat a buscar nous colors sobreposant figures i per acabar hem fet composicions artístiques demostrant un bon nivell creatiu.
Hem dit què recordàvem del raïm que ja havíem treballat el curs passat i hem gaudit de tornar-ne a tenir per buscar-hi més característiques.
P4:
Hem estrenat les taules de llum fent composicions amb les peces de colors.  Hem sigut ben creatius!!
Hem portat elements de la tardor i els hem classificant mentre explicàvem què era i on ho havíem trobat.  Els tenim exposats a l'aula d'experiments.
Hem buscat característiques del raïm fent servir tots els sentits.
AIRE: Hem buscat com fer vent movent l'aire amb diferents materials.
Amb esponges hem simulat els pulmons que s'omplen i es buiden d'aire quan respirem.
P3:
Amb el treball del color groc, hem buscat les característiques de la llimona i hem acabat fent llimonada.  Que bona!!!
Sobre les taules de llum, jugar amb agulles té un encant especial.
Experimentant el raïm, fruita que arriba a la tardor.
Manipulació lliure de peces de diferents formes i colors per estimular la creativitat i cooperació.
Manipulació de pedres i petxines naturals per recordar vivències de l'estiu.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CURS 2016-17

Ara que ja portem unes setmanes de curs, tot l'equip d'Educació Infantil us volem donar la benvinguda a totes les famílies.   De nou iniciem un nou curs amb molta empenta i il.lusió. Tenim per endavant un any ple d'expectatives i nous reptes per compartir junts.  En aquesta pàgina podreu trobar totes les activitats que fem conjuntament tota l'etapa d'Educació Infantil.  SETMANA DE LA CIÈNCIA 14 al 18 de novembre Com ja anem fent any rera any, acabem la setmana fent crispetes;  hem vist com els grans grocs del blat de moro exploten, s'obren, es tornen grossos i de color blancs. Després, afegint-hi una mica de sal amb unes i sucre en les altres, ens les mengem.  Que bones que són!!! Aquí deixem una mostra de l'activitat:   HEM ANAT A COLLIR FULLES A MANLLEU! Aquest dijous 10 de novembre, els Esquirols i els Pollets vam anar a collir fulles a Manlleu. Les vam trepitjar, vam córrer, vam

Curs 2017-18

Benvinguts i benvingudes,  De nou iniciem un nou curs amb empenta i il·lusió. Tenim per endavant un any ple d'expectatives i nous reptes per compartir junts.  De ben segur que serà un any que ens portarà moltes experiències, vivències , emocions... En aquesta pàgina podreu seguir les activitats que fem conjuntament tota l'etapa d' Educació Infantil.  "Explica-m’ho i ho oblido, ensenya-m’ho i ho recordo,  involucra-m’hi i ho aprenc." Benjamin Franklin ACOMIADEM EL CURS FENT BOMBOLLES L'última tarda de curs l'hem gaudit fent bombolles amb diferents estris.  En cubells hem posat la mateixa quantitat d'aigua que de sabó concentrat i amb palles, cèrcols, motlles,..hem fet moltes bombolles de diferents mides i formes!!!!!! FEM UN MINI HORT Després de l'experiència de passar una estona observant i descobrint com és un hort, hem plantat els nostres primers enciams.